Výstup na Weissmies (4017 m.n.m.)

10. srpna 2008 v 10:41 |  Kam na výlet

KDE : Švýcarsko
Převýšení : 922 m
Výstup : 3 - 4 hod
Sestup : 3 hod
Videoreportáž z cesty :

Jak jsme to měli naplánované: přijet do města Saas - Grund vyjet lanovkou do 3200 m.n.m , aklimatizovat se, tím že tam přespíme. Samosebou to tak vůbec nebylo.
Přijeli jsme do Saas - Grundu(1559 m.n.m),
poslední lanovka (v 15:45) nám ujela. Vyčerpaní z cesty jsme byli trochu zklamaní. Parkovné před lanovkou stálo 6 Chf ,což se nám nechtělo dávat. Našli jsme tedy místečko na zaparkování na okraji malé vesničky. Část nás přespala v lese u silnice a část u někoho na zahradě. Večer před spaním jsme si prošli Saas - Grund, byl tam zrovna festival (Dorffest). Byla to super podívaná. Byla tam přehlídka týpků, kteří šli v řadách a pěli a nebo hráli na bubínky a dlouhé alpské trubky. Také tam všude točili pivo za 3,50 Chf. Kluci neodolali a dali jedno .. Jen trochu malé zklamání, že to byla třetinka :). Když jsme zalehli na naše místa u lesíka, začal ohňostroj. Všude plno barev nebe uplně černé a plno hvězd. Bylo to super.
Ráno jsme vstali a jeli první lanovkou v 7:30 hod.Šli jsme na lehko a bez aklimatizace. Měli jsme sedák, lano, mačky, cepín, HMS, oblečení. Ostatní věci jsme nechali dole v autech. Nemuseli jsme se bát, že nám něco, někdo šlohne.. Švýcaři na tohle nehrajou. Vklidu jsme opustili auto s kufrem, který nešel zamknout .
Šli jsme na lanovku. Koupili si rovnou i zpáteční na jednoho to stálo 35 CHf. Vznášeli jsme se asi tak 15 min. Vystoupili jsme z lanovky Hohsaas 3200 m.n.m.
Tam jsme vyšli jsme pár metrů po šutrech, k ledovci, kde jsme nasadili mačky, vzali do rukou cepíny a pomalu začali stoupat. Počasí nám opravdu přálo. Slunko svítilo krásný výhled. Prostě šupa. Když se začly objevovat trhliny. Pro jistotu jsme se navázali na lano. Šli jsme navázaní čtyři. Další tři členové šli solo. Byli jsme se v rozestupu asi tak 5 metrů. Když jsme se dostali do výšky kolem 3800 m.n.m začlo být Silvíkovi (kamarádce) trochu špatně. Když jsem se otočila na přítele Petra ,tak také nevypadal 2x dobře. Vypadal jak sfetovanej a i se tak přitrouble usmíval. Já jsem stále byla v pohodě a Pavel, který šel jako první měl také ústa ve tvaru rohlíku :). Chvilku jsme postáli rozdýchali řidčí vzduch a šli dál. Po chvilce jsem si připadala i já jako kosmonaut. Ztěžkly mi nohy. Udělalo se mi trochu na zvracení. Pumpa jela jako o závod. Opravdu psycho, ta nadmořská výška, jsem si říkala. 50 metrů před koncem, jsem už byla trochu mimo. Klekla jsem si a položila hlavu na sníh. Nedostatek vzduchu. Rozdýchávala jsem se asi 2 min pak jsem se naštvala. Vstala a skoro těch posledních 50 metrů vyběhla. Krev se rozproudila, začala nosit do mozku kyslík a mě se udělalo dobře. Před výstupem jsem si pro jistotu vzala Acylpirin (moje první čtyřtisícovka), tak abych tam třeba nezůstala ležet na věky :) Takže ten určitě dost pomohl. Na vrcholku už jsme se všichni smáli a těšili se výhledu . 4017 m.n.m bylo to super. Připadala jsem si jak pták, hrozně moc vysoko. Ticho, bílo, slunce a ten výhled .. nádhera... Asi po 15 min se začlo opět Silvě dělat zle. Začala se klepat, držela se zahlavu a říkala že jí je na zvracení. Rozhodli jsme se pro sestup. Sestoupili jsme. Silvě se ulevilo. Najedli jsme se a šťastní jsme sestupovali dolu. Bylo to, ale obtížnější, než jsme čekali. Rozbředlý sníh odkrýval trhliny. Šlo se špatně, klouzalo to, propadávali jsme se. Já jsem zklouzla chvilku jsem se projela po břiše a brzdila cepínem. Také jsem zkouzla po zadku, kde jsem si nabrala asi tak tunu sněhu pod bundu :))) Vše, ale dobře dopadlo. K lanovce jsme se dostali včas a sjeli opět do Saas - Grundu. V lanovce jsme pokecali s němcen, který uměl výborně anglicky, takže jsem rozuměla i já :)).
Další plán na další den byl Matterhorn !! Skvost Alp. Ale o tom až příště :)
A teď se mrkněte na pár fotek :) Snad se vám budou líbit
Před výstupem

Petík
Unavení
Trhliny

2 lidé ohodnotili tento článek.